Honfoglalás a jelenkorban
A pályaorientációs napon az alsóbb évfolyam osztályai is különböző izgalmas
Egy gimnázium eredményessége több összetevőből áll, amelyet csak akkor tudunk pontosan értékelni, ha minden egyes elemet megvizsgálunk. A legfontosabb kritériumok a következők:
Ha ezeken végignézünk, azt láthatjuk, hogy mind a hat kategóriában van miért büszkének lenni.
A 2022/23. tanévben – két év COVID és 10 hónapnyi online oktatás után – az iskola tanulmányi átlaga 4,21 lett, amely jobb a tavalyi eredménytől (4,19), és majdnem egy tizeddel jobb mint a sokéves átlag, amely 4,1 körül szokott alakulni.
A tanév végén adott szaktárgyi jegyek közül 49% volt jeles, 29% jó. 46 tanulónk lett kitűnő (csak jeles került a bizonyítványba) és 71 diákunk volt jeles (max. 2 négyes).
Összesen 8 tanulót kellett javítóvizsgára bocsátani, akik közül hatan sikeresen ugrották meg a minimális szintet.
Ugyancsak elmondható, hogy annak ellenére, hogy a négy végzős osztály 10 hónapig online oktatásban részesült, nem lettek rosszabbak az előző évek százalékos teljesítményétől.
Az idén 99 diákunk érettségizett, és összesen 529 vizsgát tett, ebből 87-et (16%) emelt szinten.
Az emelt szintű vizsgák darabszáma csökkent az előző évhez képest, aminek az lehet az oka, hogy nem szükséges az emelt szintű érettségi letétele. Ezen a szinten érettségiző végzős diákjaink eredményesen vették az akadályokat, hiszen a 87 vizsga közül csak 13 darab nem érte el a 45%-ot, azaz nem kapta meg az emelt szintű érettségiért járó 50 többletpontot. A vizsgázók 79%-a jeles, vagy jó osztályzattal zárt.
A gimnázium idén érettségizett tanulói jól szerepeltek az egyetemi és főiskolai felvételi vizsgákon. Az iskolánkból továbbtanulásra jelentkezett diákok 98%-át felvették a kiválasztott felsőfokú intézménybe. Az egyes osztályok felvételi adatait a következő táblázat tartalmazza.
Ez az arány megfelel a szokásos átlagnak, és alig marad el a tavalyitól.
Az idén érettségizett tanulók száma 99, ebből legalább középfokú komplex nyelvvizsgával 60 tanuló rendelkezik.
A felsőfokú komplex nyelvvizsgák száma is az idén visszaesett. Az okok között a COVID biztosan szerepel, de többen inkább az emelt szintű érettségi vizsgát választották (amivel már nem érvényesíthető a nyelvvizsgák pontja is).
A kompetenciamérések eredménye azt mutatja, hogy az iskola általában az elvártnak megfelelően, illetve attól magasabb szinten teljesít, vagyis az intézményünk hozzáadott értéke magas.
Sportolóink több sportágban arattak sikereket: birkózásban, röplabdában, kézilabdában, RG-ben, lövészetben, teniszben országos döntőig jutottak a tanítványaink.
Magyar nyelv és irodalomból a Lotz János országos szövegértési és helyesírási verseny országos döntőjébe négy tanulónk jutott be, novellaíró pályázaton országos elismerést kapott egy tanulónk, és számos megyei versenyen nyertek diákjaink.
Angol nyelvből a Langwest versenyen jutott egy tanulónk a döntőig.
A Szántay Csaba országos általános iskolai kémia versenyen ismét 2 csapatunk jutott az országos döntőbe.
A pályaorientációs napon az alsóbb évfolyam osztályai is különböző izgalmas
A Szalézi Szent Ferenc Gimnázium pedagógusai fontosnak tartják, hogy iskolán
Amint már a nagyközönség is tudja, a Szalézi Szent Ferenc