Szalézi Szent Ferenc Gimnázium

Hitéleti és sporttevékenység Péliföldszentkereszte

Péliföldszentkereszt a Szaléziak otthona, ahol először telepedett le Magyarországon a rend. Nem véletlen, hogy fontosnak tartjuk, hogy minden diákunk legalább egyszer ellátogasson oda. Ebben a tanévben a 9. B és a 10. B osztály kapott lehetőséget, hogy egy három napos kihelyezett hittan projekt keretében járjon ott.

A program a Városi Civil Alap VCA-KP-1-2021/4-000691 – “Légy nyitott a világra” elnevezésű pályázat keretében valósult meg.

A programot így látták a diákok:

Kihelyezett hittan projekt – ahogy a diákok látták: 9. B

Péliföldszentkereszt a Szaléziak otthona, ahol először telepedett le Magyarországon a rend. Nem véletlen, hogy fontosnak tartjuk, hogy minden diákunk legalább egyszer ellátogasson oda. Ebben a tanévben a 9. B és a 10. B osztály kapott lehetőséget, hogy egy háromnapos kihelyezett hittan projekt keretében járjon ott.

A program a Városi Civil Alap VCA-KP-1-2021/4-000691 – “Légy nyitott a világra” elnevezésű pályázat segítségével valósult meg.

– fotó: Balla Árpád

1. Zámborszky Bence írása

Szerdán reggel 7:30 kor elindultunk Péliföldszentkeresztre, életünk egyik legizgalmasabb hittan projektjére. 11:30 körül érkeztünk meg Esztergomba, itt volt az első megállónk.

Először Béla atya meghívott fagylaltra mindenkit a kedvenc fagyizójába. Utána elmentünk az esztergomi Vízügyi Múzeumba. Nagyon tetszett ez a hely, meg lehetett fogni majdnem mindent :). Volt egy mohafal, annak egy részét végig lehetett simítani, volt egy gát, amivel lehetett szórakozni a hozzátartozó  hajókkal meg a vízzel.

Ezek után átsétáltunk az esztergomi Bazilikába, ami nagyon gyönyörű volt. Lementünk az altemplomba, virágot helyeztük Mindszenty bíboros sírjára. Kimentünk az altemplomból és felmentünk a kincstárba ott is szétnéztünk,  felmentünk a Bazilika tetejébe, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a Mária Valéria hídra és a Dunára.

Ezek után  elindultuk a péliföldszentkereszti szállásra. Elfoglaltuk a szállást és  megvacsoráztunk. Nyugodtan telt az este, sokat társasjátékoztunk.

9  óra magasságában  kimentünk egy nagy foci pályára, ahol  egy másfél órát fociztunk. Utána bementünk és beszélgettünk, zenét hallgattunk és utána le feküdtünk aludni.

Másnap reggel 7:30-kor keltünk. mert 7:45-re a templomba mentünk reggeli imára, és utána reggeliztünk.

Reggeli után egy kis pihenő volt. mielőtt elmentünk egy jó kis túrára az Öreg- Kői szirt tetőre. Útközben voltak kisebb nagyobb barlangok, ezek közül is az egyik legmélyebb és legszebb barlang a Jankovich-barlang. Fent a hegytetőn nagyon szép volt a kilátás, a távolban látni lehetett az esztergomi Bazilikát. Szép tiszta volt az idő ezért nagyon messze el lehetett látni. Ezután lementünk a hegyről, egy kis pihi volt, és mentünk ebédelni. Délután volt egy kis hittan projektes ”gyűlés”;  az ajándékokról beszélgettünk.

Utána az osztállyal sétáltunk , és egy kérdőívet oldottunk meg, ami Péliföldszentkereszt  helyismeretével volt kapcsolatban . Ezek után már csak szabadidő volt egészen vacsoráig. Vacsora után az előtérben kártyáztunk, beszélgettünk, nevettünk és így telt az este.

Másnap reggel is mentünk a templomba reggeli előtti imára. Utána összepakoltunk és még így utolsó nap elmentünk a Gerecse Natúrpark Látogatóközpontba. Itt eltöltöttünk 1-2 órát és  visszamentünk ebédelni és 1 óra körül elindultunk haza.

17:30 felé haza értünk. Nekem ez a 3 nap nagyon tetszett és sok jó emléket szereztem.

2. Samu Eszter írása

Békés, zöld, meghitt, barátságos. Talán így foglalható össze az a három nap, amit Péliföldszentkereszten töltöttünk. Egész idáig a létezéséről sem tudtunk, pedig már csak a hely is elbűvölő volt.

Hiába volt hosszú az út, a jó társaságban repült az idő. Majd első úti célunkként meg is érkeztünk Esztergomba, ahol meglátogattuk a Duna Múzeumot és a bazilikát. A nap már lemenőben volt amikor tovább indultunk Péliföldszentkeresztre, ahol az elkövetkezendő napokat töltöttük. A közösen elfogyasztott vacsora után a két osztály csapatai fociban mérték össze erejüket. A változatos és fárasztó programok után mindenki kimerülten hajtotta álomra fejét.

A másnap is bővelkedett programokban. A közös ima és a reggeli elfogyasztása után a délelőttöt a természetben töltöttük és megtekintettük a hely látványosságait. Programjaink legfontosabb részeként tartottuk meg a hittan projektet, majd a szent misén vettünk részt. Az este a közösségépítésről szólt: társasoztunk, beszélgettünk.

Az utolsó délelőttöt a péliföldszentkereszti látogatóközpontban töltöttük, ahol megnéztük a teremtésvédelemről szóló kiállítást. Itt Béla atya tartott számunkra nagyon érdekes tárlatvezetést. Meghallgattuk Elleh Hajnalka tanárnő előadását is a témához kapcsolódóan. Majd ebéd után elbúcsúztunk a helytől és hazafelé vettük az irányt.

Az érdekes programok, az együtt töltött idő, a jó hangulat és egymás megismerése mind-mind hozzájárult ahhoz, hogy emlékezetes maradjon számunkra ez a pár nap.

A programot a magyar állam támogatta

Hasonló bejegyzések

Legfrissebb bejegyzések

Sándor István-emléktúra

Április 10-én és 11-én a gimnázium 12. osztályos tanulói Budapestre utaztak, hogy feltárják a XX. századi diktatúrák működését és Sándor István mártírszerzetes tragikus élettörténetét.