Szalézi Szent Ferenc Gimnázium

9. C Havas Péter

Egy új cikksorozatot indítunk, amelyben be fogjuk mutatni az iskolában dolgozó tanárokat. Ennek keretében az első körben a leendő osztályfőnököket kértük meg, hogy mondjanak néhány gondolatot magukról. A kérdések összeállításában a Diák Média Group nyújtott segítséget.

Havas Péter

Mesélne pár szóban nekünk az iskolás éveiről és hogy annak idején miért a tanári pálya mellett döntött? Mi motiválta?

1999-ben diplomáztam a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karán, ahol történelem szakos középiskolai tanári diplomát szereztem. Pedagóguspályámat 1999-ben kezdtem Kazincbarcikán a Surányi Endre Szakképző Iskolában. 2006-ban szereztem meg a nyelvtanári diplomát és kezdtem el a középiskolában a német nyelv oktatását.
2010-ben éltem az adódó lehetőséggel és munkahelyet váltottam. Egykori középiskolám, a Ságvári Endre Gimnázium tanára lettem. Az intézmény a következő tanévben vette fel a Szalézi Szent Ferenc Gimnázium nevet.

Fel tudná idézni az eddigi osztályait?

A gimnáziumban két négy évfolyamos osztálynak lehettem osztályfőnöke. Első osztályom matematika, második matematika- történelem tagozatos volt.
Az osztályfőnöki feladatok mellett gyakorlatilag megszakítás nélkül vezetem a fakultációs foglakozásokat, illetve tanítom az emelt óraszámú történelem specifikációs osztályokat.
Immár tizenhárom éve látok el érettségi vizsgaelnöki feladatokat közép- és emelt szintű vizsgabizottságokban.

Leendő osztályában hogyan támogatná a gyerekeket a továbbtanulás terén és a jövőjük tekintetében?

Folyamatosan készítem fel tanítványaimat az emelt szintű történelem érettségi vizsgára, velük heti rendszerességgel foglalkozom, gyakran egyénileg is. Osztályfőnökként, szaktanárként a pályaválasztásban is igyekszem tanácsot adni diákjaimnak.

Melyek azok a programok az iskolában, amelyek Önhöz közelebb állnak? Miért tartja ezeket a programlehetőségeket jónak? Milyen értékeket tud magával továbbvinni egy szalézis diák?

A tanulók személyiségének fejlesztésére nem csak egy-egy történelmi esemény bemutatása teremt számomra lehetőséget, hanem az iskolai kirándulások is. Az Auschwitzba szervezett kirándulások az egyetemes emberi értékek, a brüsszeli kirándulásunk az európai értékek, az Erdélyben és a Vajdaságban tett kirándulások a nemzeti értékek bemutatására szolgáltak és azok tiszteletére nevelték a tanulókat.

És ha a tanítás mellett marad még ideje, azt mivel szokta tölteni?

Szabadidőmben szívesen kerékpározok, olvasok és nagy rajongója vagyok az amerikai sportoknak /NFL, NBA/.

Felhasznált fotó: https://edition.cnn.com/…/nfl-playoffs…/index.html

Hasonló bejegyzések

Péliföldszentkereszt – hittanprojekt

A 10.A és a 10.D osztály rendhagyó módon egy közös hittanprojekten vettek részt. A programsorozat alatt egyháztörténeti és történelmi ismereteket is szereztek a diákok. A háromnapos projekt a teremtésvédelem jegyében telt.

Tovább »

Legfrissebb bejegyzések

Péliföldszentkereszt – hittanprojekt

A 10.A és a 10.D osztály rendhagyó módon egy közös hittanprojekten vettek részt. A programsorozat alatt egyháztörténeti és történelmi ismereteket is szereztek a diákok. A háromnapos projekt a teremtésvédelem jegyében telt.

Tovább »

Péliföldszentkereszt – hittanprojekt

A 10.A és a 10.D osztály rendhagyó módon egy közös hittanprojekten vettek részt. A programsorozat alatt egyháztörténeti és történelmi ismereteket is szereztek a diákok. A háromnapos projekt a teremtésvédelem jegyében telt.

Tovább »

Sándor István-emléktúra

Április 10-én és 11-én a gimnázium 12. osztályos tanulói Budapestre utaztak, hogy feltárják a XX. századi diktatúrák működését és Sándor István mártírszerzetes tragikus élettörténetét.

Tovább »