Tudna mesélni kicsit magáról?
2022 júniusában diplomáztam az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem testnevelés- és közösségi művelődés tanári szakán. Ez év szeptemberében kezdtem dolgozni testnevelő tanárként a Szalézi Szent Ferenc Gimnáziumban.
Az itt eltöltött gyakornoki évem alapján jöttem rá arra, hogy szeretek ezzel a korosztállyal foglalkozni, a közösségüket szervezni és építeni.
Modern táncstílusokat oktatok egy miskolci táncegyesületben, ahol szintén ilyen korú fiatalokat tanítok. Szabadidőmben a táncon kívül stílustól függetlenül bármilyen zenét szívesen hallgatok vagy könyvet olvasok.
Mesélne pár szóban nekünk az iskolás éveiről és hogy annak idején miért a tanári pálya mellett döntött? Mi motiválta?
A középiskolás éveimet a gimnázium falai között töltöttem reál specifikáción. Az itt megtapasztalt élmények alapján még inkább kialakult bennem a sport szeretete. A szüleimnek és a testnevelő tanáromnak köszönhetően választottam ezt a pályát. Ebben az időszakban még nem gondoltam arra, hogy a gyerekekkel való foglakozás milyen hatással lesz rám. Kezdetben voltak fenntartásaim a tanítással kapcsolatban.
Komoly kihívás volt számomra, hogy az egyetemen szerzett tudásomat a munkám során hogyan és milyen módon tudom majd átadni ennek a korosztálynak, de a gimnáziumban eltöltött gyakornoki évek rávilágítottak arra, hogy szeretek gyerekekkel foglalkozni és komolyan érdeklődöm a tanári szakma iránt.
Leendő osztályában hogyan támogatná a gyerekeket a továbbtanulás terén és a jövőjük tekintetében?
Kezdetben a tanulmányi előmenetelükre kívánok nagyobb figyelmet fordítani, hogy az esetleges lemaradókat idővel egy szintre tudjam hozni a társaikkal. A későbbiekben egy jó fakultáció választásával szeretném megerősíteni bennük azt a tudatot, hogy megfelelő úton haladjanak a céljaik felé. A tanulás mellett igyekszem nagy hangsúlyt fektetni arra, hogy összetartó közösséggé formáljam őket.
Melyek azok a programok az iskolában, amelyek Önhöz közelebb állnak? Miért tartja ezeket a programlehetőségeket jónak?
A gimnáziumi élet sokszínű programokat kínál a diákság számára. Én leginkább a különböző sporteseményekkel, a mindenki számára érdekes és szórakoztató diákhéttel és a Szalézi Gálával érzem teljesnek a gimnáziumi diákéletet. Ezek azok a programok, ahol a diákoknak a tantermeken kívül van lehetőségük kibontakozni, szórakozni és szórakoztatni, valamint tehetségüket prezentálni a tantestület és a diáktársaik előtt. Véleményem szerint az osztálykirándulások töltik még meg rendkívül vicces élményekkel az itteni létet.
Milyen értékeket tud magával továbbvinni egy szalézis diák? Hogyan fogalmazná meg, mi az a plusz, amit az iskolánk ad a diákoknak az itt eltöltött évek alatt?
Úgy hiszem, hogy a diákok a gimnáziumban eltöltött éveik alatt számos értékkel gazdagodnak. Ittlétük alatt különböző társas kapcsolatok kialakítására lesznek képesek, mely az életük során előnyükké válhat.
A legfontosabb érték a közösségben való együttműködés, mely mélyíti a hovatartozást és elősegíti a diáktársakkal, tanáraikkal való pozitív kapcsolatok kialakítását. A szalézi szellemiséget, mint értéket az itt eltöltött évek alatt folyamatosan erősítjük, a hitéletet gazdagítjuk diákjainkban.
Az iskolai sport révén számos diákunk személyisége gyarapodik kitartással, céltudatossággal és elszántsággal, mely által képesek lesznek jövőjüket kreatívabban megtervezni. A szerteágazó tudás megszerzésével fejlődik az önismeretük és a problémamegoldó képességük.