Osztályfőnököd leszek – 1. rész

Az újonnan bevezetendő nyolcévfolyamos osztály vezetésére nem is találhatott volna alkalmasabb embert az iskolavezetés. Mezőkeresztesi Beatrix német szakos középiskolai tanár kicsikkel és nagyokkal egyaránt megtalálja a hangot. Most ő mutatkozik be.

Tudna mesélni egy kicsit magáról?

2000-ben diplomáztam a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karán, ahol német nyelvtanári diplomát szereztem. 2001-től kezdtem el dolgozni az akkori Ságvári Endre Gimnáziumban. Szinte pályakezdő pedagógusként lettem osztályfőnöke 2003-ban a nyelvi tagozatos osztálynak, ahol az osztály egyik felének emelt óraszámban taníthattam első idegen nyelvként, az osztály másik felének pedig második idegen nyelvként a német nyelvet. Kitartó munkám eredményeként 2005-ben az „Év felkészítő pedagógusa” lettem. A diákok érdekeit és céljait mindig szem előtt tartva – amit valószínűleg ők is éreztek – 2006-ban és 2009-ben is az „Év tanára” címmel jutalmaztak.

Már munka mellett végeztem el a Debreceni Egyetem német nyelv és irodalom szakának egyetemi képzését 2010-ben, majd 2010-2012 között az egri Eszterházy Károly Katolikus Egyetem képzését, ahol mentortanári szakvizsgát tettem.

A kisfiam születése után 2014-ben tértem vissza a gimnázium falai közé, mely 2011-től már a Szalézi Szent Ferenc Gimnázium nevet viseli. Kihívásnak éreztem visszatérni a munka világába és közben megismerkedni és elsajátítani a szalézi pedagógiai módszereket is. Mindeközben Pedagógus II., majd mestertanári végzettséget szereztem.

2019-ben lettem ismét osztályfőnöke az angol nyelvi tagozatos osztálynak, ahol második idegen nyelvként mindenki német nyelvet tanult. Ez az osztály 2024-ben ballagott el, többen közülük 5. érettségi tárgyként a német nyelvet választották és sikeresen érettségiztek.

Szoros kapcsolatot ápolok a Német Nemzetiségi Önkormányzattal is, több diákom is elismerést vehetett át a német nyelv és kultúra ápolásáért végzett munkájukért.

2024-ben a városi pedagógusnapon pedagógiai munkám elismeréseként polgármesteri dicséretben részesültem.

Hogyan teltek iskolás évei? Annak idején miért a tanári pálya mellett döntött, mi motiválta?

Középiskolás éveimet Miskolcon töltöttem az akkori Berzeviczy Gergely Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskolában vendéglátó szakon. Itt ismerkedtem meg a német nyelvvel, majd 16 évesen lehetőségem volt Ausztriában, Stájerországban tölteni az egész nyarat és a nyári gyakorlatomat, ahol a német nyelvtudásom fejlesztése mellett megismerkedhettem az osztrák kultúrával, hagyományokkal és specialitásokkal. Ekkor döntöttem el, hogy mindenféleképpen a német nyelvvel szeretnék tovább foglalkozni. Bár az eredeti végzettségemtől jelentősen elkanyarodtam, a tanári pálya talán még inkább igényli azt a fajta  kommunikációt, ahol az ember arra törekszik, hogy a másikat megértse, segítse és támogassa, hogy ő is valóra válthassa álmát, amely boldoggá teszi őt az életben

Leendő osztályában hogyan támogatná a gyerekeket, hogy megfeleljenek az új kihívásoknak?

A nyolcévfolyamos osztály leendő osztályfőnökeként először is nagyon fontosnak tartom az első két évet, ahol az önállóság mellett meg kell tanulniuk a kiskamaszoknak hatékonyan tanulni és a gimnáziumi követelményeknek fokozatosan megfelelni. Mindemellett a közösségformálás sokoldalú lehetőségeit is szeretném kihasználni, hogy egy tehetséges, motivált és vidám kis közösséggé váljanak, akik elfogadják, segítik és támogatják egymást az élet több területén is. Csapatépítő programok szervezése által törekszem arra, hogy mind a szülőket, mind a gyermekeket közelebb hozhassam egymáshoz. Nyár végi/szeptemberi első ilyen alkalom lenne a „Beugró” elnevezésű családi program szülők és gyermekeik részvételével. A tanév során Halloween parti, Mikulás buli, karácsonyi ünnepség, farsang, húsvéti hagyományok, kézműves foglalkozások, sportprogramok színesítik az iskolai életet.

Melyek azok a programok az iskolában, amelyek Önhöz közelebb állnak? Miért tartja ezeket a programlehetőségeket jónak? Milyen értékeket tud magával vinni egy szalézis diák?

Mindig is szerettem az iskolán kívüli programokat, ahol a diákokat más oldalukról ismerhetjük meg. Ezek a programok mindig kötetlenebbek, lazábbak, alkalmat biztosítanak a beszélgetésekre. Előző osztályommal nagyon szívesen jártunk színházba, ahol az előadások alatt is látszott, hogy mennyire tetszik nekik az adott darab, később pedig hosszasan beszélgettünk az előadásról. Szívesen emlékszem vissza a tánc és dráma projektre, ahová a Covid után eljuthattam az osztályommal. Mélyen a szívembe zártam a diákigazgató választást és a szalagavatót, ahol már szinte „felnőttekkel” dolgozhattam együtt egy közös célért, közös pillanatokért és nem utolsósorban az osztálykirándulásokat, ahol egy-egy új helyszín felfedezése mellett jó hangulatú estéket tölthettünk el együtt.

Ha a tanítás mellett marad még ideje, azt mivel szokta tölteni?

A kevés szabadidőm természetesen a családomé, hogy minőségi időt is tudjunk együtt tölteni. Ilyenkor horgászni vagy túrázni megyünk, szeretünk új helyeket, várakat, kastélyokat megismerni és finomakat enni.

Legfrissebb bejegyzések

Tátrai túra

2025. január 4-én egy felejthetetlen túra és szórakoztató nap keretében 45 fő diák, szülő és kolléga vettek részt iskolánk hagyományos természetjáró programján, melyet Kiss István tanár úr szervezett.

Tovább »