Osztályfőnököd leszek: 9/c

Tudna mesélni kicsit magáról?

  2022 júniusában diplomáztam az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem testnevelés- és közösségi művelődés tanári szakán. Ez év szeptemberében kezdtem dolgozni testnevelő tanárként a Szalézi Szent Ferenc Gimnáziumban.

Az itt eltöltött gyakornoki évem alapján jöttem rá arra, hogy szeretek ezzel a korosztállyal foglalkozni, a közösségüket szervezni és építeni. 

Eszterházy Károly Katolikus Egyetem TTK (forrás:www.uni-eszterhazy.hu

Modern táncstílusokat oktatok egy miskolci táncegyesületben, ahol szintén ilyen korú fiatalokat tanítok. Szabadidőmben a táncon kívül stílustól függetlenül bármilyen zenét szívesen hallgatok vagy könyvet olvasok.

Tánctanítás
Mesélne pár szóban nekünk az iskolás éveiről és hogy annak idején miért a tanári pálya mellett döntött? Mi motiválta?

  A középiskolás éveimet a gimnázium falai között töltöttem reál specifikáción. Az itt megtapasztalt élmények alapján még inkább kialakult bennem a sport szeretete. A szüleimnek és a testnevelő tanáromnak köszönhetően választottam ezt a pályát. Ebben az időszakban még nem gondoltam arra, hogy a gyerekekkel való foglakozás milyen hatással lesz rám. Kezdetben voltak fenntartásaim a tanítással kapcsolatban.  

Komoly kihívás volt számomra, hogy az egyetemen szerzett tudásomat a munkám során hogyan és milyen módon tudom majd átadni ennek a korosztálynak, de a gimnáziumban eltöltött gyakornoki évek rávilágítottak arra, hogy szeretek gyerekekkel foglalkozni és komolyan érdeklődöm a tanári szakma iránt.

Diploma a magasban
Leendő osztályában hogyan támogatná a gyerekeket a továbbtanulás terén és a jövőjük tekintetében?

Kezdetben a tanulmányi előmenetelükre kívánok nagyobb figyelmet fordítani, hogy az esetleges lemaradókat idővel egy szintre tudjam hozni a társaikkal. A későbbiekben egy jó fakultáció választásával szeretném megerősíteni bennük azt a tudatot, hogy megfelelő úton haladjanak a céljaik felé. A tanulás mellett igyekszem nagy hangsúlyt fektetni arra, hogy összetartó közösséggé formáljam őket.

“The Olympics of dances”
Melyek azok a programok az iskolában, amelyek Önhöz közelebb állnak? Miért tartja ezeket a programlehetőségeket jónak?

  A gimnáziumi élet sokszínű programokat kínál a diákság számára. Én leginkább a különböző sporteseményekkel, a mindenki számára érdekes és szórakoztató diákhéttel és a Szalézi Gálával érzem teljesnek a gimnáziumi diákéletet. Ezek azok a programok, ahol a diákoknak a tantermeken kívül van lehetőségük kibontakozni, szórakozni és szórakoztatni, valamint tehetségüket prezentálni a tantestület és a diáktársaik előtt. Véleményem szerint az osztálykirándulások töltik még meg rendkívül vicces élményekkel az itteni létet.

Tantestületi kirándulás, Kassa
Milyen értékeket tud magával továbbvinni egy szalézis diák? Hogyan fogalmazná meg, mi az a plusz, amit az iskolánk ad a diákoknak az itt eltöltött évek alatt?

Úgy hiszem, hogy a diákok a gimnáziumban eltöltött éveik alatt számos értékkel gazdagodnak. Ittlétük alatt különböző társas kapcsolatok kialakítására lesznek képesek, mely az életük során előnyükké válhat.

 A legfontosabb érték a közösségben való együttműködés, mely mélyíti a hovatartozást és elősegíti a diáktársakkal, tanáraikkal való pozitív kapcsolatok kialakítását. A szalézi szellemiséget, mint értéket az itt eltöltött évek alatt folyamatosan erősítjük, a hitéletet gazdagítjuk diákjainkban. 

Az iskolai sport révén számos diákunk személyisége gyarapodik kitartással, céltudatossággal és elszántsággal, mely által képesek lesznek jövőjüket kreatívabban megtervezni. A szerteágazó tudás megszerzésével fejlődik az önismeretük és a problémamegoldó képességük.

Hasonló bejegyzések

Legfrissebb bejegyzések