A 7. A osztályt Szegediné Aleva Andrea gyógytestnevelés-testnevelés szakos tanár fogja irányítani. Fiatalos, lendületes stílusa, barátságos, vidám természete biztos, hogy megnyeri a tanulók szívét. Ebben az interjúban ő mutatkozik be.
Tudna mesélni kicsit magáról?
1977-ben születtem Kazincbarcikán. Edelényben nőttem föl, ott jártam általános iskolába is, testnevelés tagozatra. Az életem során a sportnak mindig nagyon fontos szerepe volt, ami már itt elkezdődött. Középiskolás éveimet Kazincbarcikán töltöttem, a 105-ösbe (akkor így hívtuk, ma Surányi). Integrált kereskedő szakmát szereztem. Igaz, kereskedő nem lettem, de a számomra legjobb iskolába kerültem. Olyan tanáraim voltak, akik kellően motiváltak a testnevelő tanári pályára és az oda való felkészülésben is rengeteget segítettek. Így lettem 1999-ben biológia-testnevelés szakos tanár. 2015-ig általános iskolákban tanítottam mindkét szakomat. Közben született két fiam, akik már 22 és 18 évesek. Mindketten a gimnáziumunk hat évfolyamos szakát választották. Dani már másodéves egyetemi hallgató a MATE gépészmérnöki karán, Máté idén fog érettségizni, ő logisztikai mérnöknek készül.
A GYES ideje alatt gyógytestnevelő-tanári diplomát szereztem.
A gimnáziumban 2015 óta dolgozom.2017-ben testnevelésből mestertanári diplomát szereztem.
Nagyon szeretek tanítani, szeretem a gyerekeket, szeretem az iskola szüntelenül változatos mindennapjait is. Testnevelőként alapvető feladatomnak tartom a mozgás megszerettetését. Ezt főként példamutatással és mozgásos programok szervezésével próbálom elérni.
Fel tudná idézni az eddigi osztályait?
Egy öröklött osztályom volt 2016-ban, akiket elkísérhettem 2017-ben az érettségi rögös útjain. 2017-ben kaptam meg a második osztályomat, de őket nem vihettem végig, ugyanis 2018-ban megszületett a kislányom, Rebeka. 2021-ben tértem vissza az iskolába. Idén pedig megkaptam azt a megtisztelő feladatot, hogy a számomra legkedvesebb, hat évfolyamos osztály” Főnije” legyek.
Az a rövid idő, amit együtt töltöttem az osztályaimmal is rengeteg emléket hagyott, amelyekre szeretettel gondolok vissza. A gólyatábor, az elsős bemutatkozó műsor, a szilvásváradi hétvégék, tekézés-bowlingozás , osztálykirándulás, a szalagavató. Úgy gondolom, ezek az élmények és emlékek adják egy osztály összetartó erejét. Nagyon szeretek kirándulni a gyerekekkel, teljesen más oldalukról ismerem meg őket és ismernek meg ők is engem.
Leendő osztályában hogyan támogatná a gyerekeket a továbbtanulás terén és a jövőjük tekintetében?
Azt gondolom a leendő hetedikeseimnek a legfontosabb kezdetben még az lesz, hogy beilleszkedjenek a gimnázium világába, és felvegyék a tanulásban is a megfelelő ritmust. Ebben szeretnék a segítségükre lenni először. Aztán van 4 évük, hogy kiválasszák azt az egy-két tantárgyat, amit szeretnek, ami felé húz a szívük, amihez adottságuk van. 10. osztály vége felé fakultációt fognak választani, ami később nagyban meghatározza és segíti a továbbtanulásukat. Igyekszem a hat év alatt tudatosan segíteni őket a döntésükben, természetesen a szülők bevonásával egyetértésben. A nyelv tanulását nagyon fontos dolognak tartom. Az angol mellett a második nyelv tanulását is szeretném ösztönözni. Ami számomra még nagyon fontos a mozgás és a sport szeretete. 6 év alatt remélem sikerül elérnem.
Melyek azok a programok az iskolában, amelyek Önhöz közelebb állnak? Miért tartja ezeket a programlehetőségeket jónak?
Szeretem azokat az iskolai programokat amikor az osztályommal együtt lehetünk. Ilyenkor kötetlenül tudunk beszélgetni, játszani, nevetni. A diáknapokon, a vetélkedőkben való részvétel, a közös szurkolás a sportversenyeken, a hittanprojekt kirándulás Péliföldszentkeresztre mind -mind a közösségi élményeket erősítik meg.
Milyen értékeket tud magával tovább vinni egy szalézis diák? Hogyan fogalmazná meg, mi az a plusz, amit az iskolánk ad a diákoknak az itt eltöltött évek alatt?
Talán a diákjaink tudnának erre pontos választ adni. Amit látok és tapasztalok főleg a közösségi média felületein, hogy nagyon sok gimnáziumban szövődött barátság tartósan megmarad, részt vesznek egymás életében, együtt nyaralnak, egymás esküvőjén részt vesznek, összejárnak, vagyis részeseik egymás életének. A tanítás mellett nálunk kiemelten fontos a tanulók nevelése is. Igyekszünk megfelelő értékrendet kialakítani, hogy megtanulják egymás elfogadását, hogy tudjanak egy közösségnek igazán jó és hasznos tagjai lenni. Fontos, hogy jól érezzék magukat ebben a közösségben. Érezzék meg mikor és miben tudnak segíteni másoknak, hogyan tudnak jót cselekedni.
És ha a tanítás mellett marad még ideje, azt mivel szokta tölteni?
Szabadidőmet a családommal, főleg kislányommal töltöm. Sokat kirándulunk, játszunk vagy bandázunk a barátaival A fiúknak már ritkábban van rám szükségük, élik a maguk életét. Ha néha csatlakoznak hozzánk, az hatalmas öröm mindenkinek. A mindennapokból próbálok egy picit lecsippenteni magamnak, amit sportolással töltök: futás, úszás, fitness.